11 września 2015

Czym jest ArkadiaGP

Odpowiadając na pytanie Mr. Krzemieńia, choć pewnie nie on jeden sobie je zadał (znów jestem nieskromny)....



Arkadia to zapomniana nazwa pewnej planety, na której powierzchni umieściłem akcje mojej nowej mini gierki RPG - stała się równiej jej tytułem, choć wcześniej różnie ją nazywałem. Poprzednio wielokrotnie o niej wspominałem (choć była wtedy jeszcze mglistym marzeniem) a ostatnio stała się tematem kilku poprzednich postów. Jest ona dla mnie, jako autora,  próbą zmierzenia się z tzw. starą szkołą oraz, co wynika z poprzedniego, z sandboxem, jako promowanym stylem gry.
Jest SyFem, utrzymanym w konwencji Heavy Metalu. Słowem nie do końca SyFem - bliżej jej do pogranicza SyFu i Fantastyki. Jest również kontynuacją uniwersum opisanego przez zemnie już wcześniej w innej mini gierce, wydanej na którąś z rzędu edycję nieodżałowanego Nibykonkursu, pt.: Dawno Temu w Odległej Przyszłości, choć porusza inne tematy i obdarzona została inną, prostszą mechaniką. 

Bohaterami tej gry, którymi będą mogli zagrać gracze, zgodnie z przyjętą konwencją są kosmicznymi rozbitkami próbującymi przeżyć, znaleźć swoje miejsce na obcej wrogiej planecie. Na swojej ścieżce spotkają prehistoryczne bestie, twory i pozostałości dawnych mieszkańców globu. Nie dość tego ścigać bedzie ich własna przeszłość, ta głęboko zakorzeniona w ich sercach, ale równiez i ta całkiem już materialna. Prócz tego spotkają się z tajemnicą, strachem i pokusą jaką oferuje Ciemność.

To tyle gwoli reklamy. Projekt jest właściwie skończony. Zastanawiam się tylko czy  nie dodać paru dodatkowych grafik (większą ich ilość zasugerował mi Czytacz) oraz nad doborem licencji. Prócz tego tekst wciąż czeka na zapracowanego Toreadora - nikt nie powiedział, że będzie łatwo...
Wciąż mam jednak nadzieję że w przeciągu kilku następnych dni Arkadię będziecie mogli sami ocenić. Oby się wam podobała...


1 komentarz:

jadowy pisze...

Więcej grafik zawsze spoko.