14 grudnia 2010

KB RPG #17 Koncepcja Postaci

Grono trolli się zebrało,
że za cicho zrozumiało.
Ten kamyki ścieżce goli,
Tamten coś w nos biadoli,
Inny łowi ości w stawie,
Gołe baby widzi prawie.
Wtem ów jeden co z Prosny,
I buraki ma jak sosny...
"Nie z Prosny, bo on z Sana!"
Drze się morda w lesie znana.
... Na koncepty takie wpada
Że karnawał mieć wypada.
To się trolle poruszyły,
Czarne gęby rozdziawiły
Już kałduny potrząsają
Pnie łapami w rytm trzaskają
Tak to karnawałowe plemię,
Już od roku bije ziemię!
Wiela tego było złego...
No, na pewno nic dobrego.
Z lasu łosie się wyniosły
Bobry, sójki - jaj nie zniosły
Żubry w "tiwi" występują,
I do szczętu piwo psują.
A karnawał ciągle trwa
I do lasu ściąga drwa.
Siedzę sobie w piątym rzędzie
I się drapię - co to będzie?
Już się skończył ten szesnasty.
Trza napocząć siedemnasty...

Dobra inszego wstępu nie dostaniecie bo autor owego przedsięwzięcia ostatnio za złe miał, że się jego imię po blogach wyciera. No może jak zwykle przesadzam trochę wstępu mieć będziecie. Akcja "Wszystkie blogi na karnawał" polega na pisaniu na zadany przez "organizatora" temat, w określonym czasie, co się komu na języku zrodzi. Ostatnio łorganizatorem był nieśmiertelny Enc rozpoczynając batalię z scenariuszami w tle. On to jak mum napisał, co mnie się we łbie uroiło po przeczytaniu Minionych Dni w Cieniach, stwierdził, że się na organizatora nadam. I tako jestem - skutek osądzicie sami. Niniejszym nowy karnawał poczynam a imię jego:

Koncepcja Postaci

Jak waszym zdaniem przystąpić do tworzenia bohatera/BeNa - od czego zacząć (szczegół, opis, statystyki czy historia)? Skąd czerpać pomysły? Znacie jakieś triki: jak pobudzić do tego szare komórki? Sami szukacie pomysłów na ciekawe postacie, czy z resztą drużyny (sposób promowany w TSoY)? Gdzie tu miejsce dla MG? Używacie generatorów/tabel (takich jak w Galerii Bohaterów Młotka)? Co sądzicie o formularzach (np.: Neuroshima, WiedźminGW, Gasnące Słońca itp.)? Jak wykorzystujecie publikowane w podręcznikach archetypy - czy w ogóle są one pomocne? A może macie jakieś ciekawe pomysły na postacie i chcecie się nimi podzielić? Przyznaję przed ogłoszeniem tego tematu dokonałem pobieżnego przeglądu swej kolekcji i na jej podstawie mogę stwierdzić że  autorzy różnie się na sprawę koncepcji zapatrują. Jedni ją uroczo ignorują, inni traktują ją jak najbardziej poważnie a są i tacy co piszą bo piszą choć sami nie wiedzą co (to pewnie ja). Chciałbym usłyszeć (przeczytać/zobaczyć:D) wasze zdanie - niech lud przemówi.


Tym razem będzie dość nie typowo. Daję wam trzydziestotrzydniowy miesiąc na napisanie nowych dogmatów, które obalą stary porządek. Sprawę kończę 15.01.2011, w moje urodziny (nie mogłem się opanować) - zróbcie mi prezent!

Zwyczajowo proszę uczestników o dodawanie do komentarzy odnośników do swych notek - z góry wdzięczny będę.

Wasz
Nimsarn

PS. Na koniec posłuchacie moich mądrości spisanych na kości.
"Lepiej w lesie być królikiem niźli tygrysem - zawsze się ma więcej uciechy z życia"

Do tej pory w karnawale udział wzieli:

1. Jagmin w słowie o tym jak widzi postacie w swym sztandarowym projekcie.
2. Kornel w twierdzeniu że nic tak nie opisuje bohatera jak jego ułomności.
3. Enc po raz pierwszy w rozprawie z spotkanymi demonami mitu postaci rpg.
4. Hex  o swojej metodzie - czyli co szczegół czynić potrafi - oraz o tym że lepiej robić postać z drużyną niż bez niej.
5. Enc po raz wtóry, tym razem w rozprawie potrzebie ergonomi bohatera - czyli bohater musi być miły nam (graczom) i użyteczny drużynie.
6. AGrzes debiutując na karnawale o łatwości grania typowymi postaciami.
7. Sethariel  o tym by lepiej zastanowić co chce się z postacią robić niż co już ona zrobiła.
8. Mongward podał za to kilka pomysłów na "rozjechane" postacie.
9. Qendi  zasypał nas wiedzą stosowaną i bardzo dobrze zawsze to cieplej pod śniegiem - na pewno się przydadzą.     
10. Piastun  przypomniał że grywamy z przyjaciółmi i nie warto grać przeciw nim. Mimochodem dodał (co mi się szczególnie podobało) że lubi generatory i jaki ma stosunek do formularzy.    
11. Fumiko podsunęła (Jeszcze raz racz wybaczyć, o Pani niemytemu barbarzyńcy z zachodu, że kierując się obszernością strojów, tutaj obowiązujących, kobiety nie znalazł w cnym samuraju) ciekawą metodę 2x2 - wady kontra zalety.
12. Neurocide prostymi słowy wyrzucił, co mu na wątrobie leży, a że mu dobrze leży, toć od dawien dawna wiemy - polecam.   
13. Tomakon Inc.   przybliżył zawiłości tworzenia postaci  w FATE, które monumentem rpg jest i basta (tak mawiają).
14. Bohomaz w swej odzie do prostoty, co wcale taka prosa nie jest - kilka ciekawych patentów.
15. Owca  na pomknął o swym przywiązaniu do historii postaci, ale zastrzegł jednocześnie, że nie lubi czytać elaboratów, woli historie treściwe - na temat.
16. Zły Janek  w swej nie jednoznacznej notce dał wyraz swego przywiązania do generatorów, twierdząc że nie lubi losowości - ot zagadka.   
17. Na koniec wystąpił imć Mongward z bardzo ciekawym katalogiem błędów i pułapek w temacie koncepcji postaci.

29 komentarzy:

Jagmin pisze...

http://tekronicum.blogspot.com/2010/12/kb-rpg-17-koncepcja-bohatera-w.html - Pierwszy się zgłaszam do odpowiedzi. Niesamowicie podpasowałeś mi z tematem. Tak bardzo, że, jak zdążę to napisze jeszcze jeden wpis na temat, bo ten to trochę mało.

Nimsarn pisze...

Serce pierś mi rozrywa dusze radując, żem ci temat w gusta wprasował.

Glinthor pisze...

Ale za wierszyk to ci się duże piwko należy. Troll B. funduje.

Nimsarn pisze...

Glinthor pamięć mam dobrą, ale przykrótką - ale piwka postaram się nie zapomnieć :D

Kornel pisze...

I ja dorzucę coś od siebie:

http://my.opera.com/toxic-hip/blog/2010/12/15/kb-rpg-nigdy-nie-jest-latwo

Nimsarn pisze...

Bardzo ciekawa notka Kornel - taka twoja - na taką właśnie czekałem. Dzięki

Kornel pisze...

Dzięki :) Uznanie motywuje do dalszego pisania!

Enc pisze...

http://3k10.wordpress.com/2010/12/16/kb-rpg-17-bohater-rodzi-sie-podczas-gry/

Fajny temat :)

Nimsarn pisze...

Pewnie się powtórzę Enc, ale muszę ci rzec, że cieszy mnie twój entuzjazm. Dzięki za notkę - dobrze się to czyta ;)

Hex pisze...

http://hextown.blogspot.com/2010/12/bo-to-jak-rurka-z-kremem.html

Moje 5 groszy

Nimsarn pisze...

Tak mało a tak wiele - pierwszy głos za barykady... tfffu chciałem powiedzieć zwolennika grupowego tworzenia postaci :D

Mało mi chcę więcej!

Enc pisze...

Jakoś mi spasował Twój temat :)

http://3k10.wordpress.com/2010/12/20/kb-rpg-17-nie-kazda-postac-jest-bohaterem/

Nimsarn pisze...

Właśnie przeczytałem. Fajnie się czyta jak krystalizują się twoje przekonania.

AGrzes pisze...

http://spolecznosc.polter.pl/AGrzes,blog.html?10387

Nimsarn pisze...

AGrzes dzięki za wpis i dobre słowo w jaskini nie narodzonego...

Sethariel pisze...

KB#17 Antykoncepcja Postaci

Wpis ode mnie :-)

qendi pisze...

http://mongward.wordpress.com/2010/12/24/nazywam-sie-mallear-ferrus/

kolejny blog do KB

qendi pisze...

no i mój wpis:
http://qendi.wordpress.com/2011/01/08/tworzenie-postaci/

Piastun pisze...

Pierwszy raz w Karnawale.

http://mistrzgry.pl/blog.php?user=Piastun&blogentry_id=406

Fumiko pisze...

No to jak wszyscy to ja też ;)
Debiut w karnawale: http://fumiko.sf-f.pl/blog/?p=243

neurocide pisze...

http://rzutkrytyczny.blogspot.com/2011/01/kb17-olej-koncepcje-postaci.html

Nimsarn pisze...

Styczeń obrodził wpisami jak lipiec brukwią ;D
Świetne wpisy - mam nadzieję że do piętnastego jeszcze coś wyrośnie :D

Tomakon Inc. pisze...

http://tomakon.blogspot.com/2011/01/kb17-tworzenie-postaci-w-fate.html

Nimsarn pisze...

Przyznam, ja stworzenie małe (malus-um), o małym rozumku, gubię się w zawiłościach czterech liter. Dlategom wdzięczny za każde słowo objaśnienia ;)

yyy971 pisze...

Bohomaz:
http://polter.pl/bohomaz-KB17-Prosciej-znaczy-lepiej-b10538

Musiałem się trochę natrudzić żeby umieścić tu komentarz :)

Owca pisze...

Niemal w ostatniej chwili zdążyłam zadebiutować ;)
http://earthdawnowcy.blox.pl/2011/01/KB-RPG-17-Dla-mnie-historia-postaci-jest-wazna.html

Zły Janek pisze...

Uff, mam nadzieję, że jeszcze się liczy:D
Jak zwykle na ostatnią chwilę.


http://nam-tar.blogspot.com/2011/01/ten-film-o-tym-facecie-co-gra-w-jeszcze.html

Pozdrawiam i najlepszego z okazji urodzin!

Mongward pisze...

Nie wiem, czy mogę jeszcze jeden link do własnej notki podrzucić, zwłaszcza, że jest bardziej na temat niż te, który jest już wklepany.

http://mongward.wordpress.com/2011/01/13/dr-gracz-i-mr-postac/

Jesli nie, o wybaczenie proszę.

Nimsarn pisze...

Wielkie, cóż że spóźnione, dzięki za pamięć i udział w tym moim nieco szalonym przedsięwzięciu.