21 kwietnia 2010

Małe Kółka#1 - Spis planów

Zadrżała... Była naga, a otaczająca ją ciemność czyniła ją nagą w trójnasób. Skulona, w ogarniającej ją ciszy przysunęła stopy bliżej tułowia. Wilgoć kamieni przeszywała jej ciało chłodem i od pewnego czasu zawzięcie walczyła z odruchem szczękania zębami. Nie chcąc, by jakikolwiek dźwięk zdradził jej pozycję nocnemu łowcy. Raptem ciemności stłamsiły głuche uderzenia laski o kamień. - Wszyscy już są, możemy zaczynać!

Jak pewnie zauważyliście długo się tutaj nie odzywałem. Co poniektórzy mogą pomyśleć że to na skutek wypadku z mieczem. Dementuję w trakcie zabawy z nim nie doszło do żadnego gorszacego wypadku. Owe milczenie było bardziej spowodowane brakiem czasu i koniecznością przemyślenia kilku kwersti. Jak jeszcze do tego dołozycie niemoc (faceci nie powinni wspominac tego słowa - to działa deprymująco) twórczą to będziecie mieli pełen obraz sytuacji.
Ale do rzeczy, jednym z tematów, nad którymi tak usilnie myślałem, był zamiar napisania swego rodzaju poradnika dla MG. Czujecie bluesa - konik każdego MG. Ale nie mam zamiaru się silić i malować się na nowego proroka prawdy objawionej. Chciałbym po prostu zebrać do kupy (powinienem użyć innego słowa...) swoje doświadczenia i przemyślenia - a nuż się komuś przydadzą.
No, ale nie od razu Rzym/Kraków zbudowali (jeden się zawalił, drugi już się wali :D) .
Dlatego mam dla was dzisiaj tylko konspekt - taki poszerzony, nie mniej konspekt.
Oto on:

I Warsztat - Wszystko co może/powinien/musi zrobić MG przed sesją aby nie zostać z pustymi rękoma.
  1. Fabuła (generator, BNy i ich cele, zadanie) - Jak wykorzystując wyniki z generatora sklecić intrygę (właściwie już jest to opisane, ale...);
  2. Dekoracje (mapy/opisy) - Poco nam potrzebne są mapy, jak je kreślić po d. są nam potrzebne opisy.;
  3. Scena inicjująca (krótki opis, miejsce zadania) - Co zapisać przed sesją.
  4. Czarny charakter (jego cele, rola bohaterów, kulminacja) - planowanie kulminacji.
II Prowadzenie - kilka uwag i narzędzi przydatnych w trakcie prowadzenia sesji.
  1. Opis (pierwsza scena a następne, warunki atmosferyczne, akcja, postacie, tło);
  2. Sceny (jedność akcji, czasu i miejsca) - Definicja wraz z instrukcją działania;
  3. Międzyscenie (teren a ruch, czas) - Co to jest i jak ją wykorzystać ;
  4. Żyjący świat (tabele) - Dlaczego to ważne;
  5. Pomoce (tabela wielkości cech, przykładowy BN, bestiariusz) - co się może przydać;
  6. Kiedy zakończyć (ewentualność konfliktu) - Jedno z tych przedwiecznych;
  7. Pytania po... (plany) - dlaczego warto pytać graczy;
  8. Nagradzanie - uwag kilka jak usidlić wilka.

Na razie na tym bym zakończył.
Mała uwaga, konspekt z natury jest roboczy, a ten w szczególności. Właściwie to spis pomysłów, jakimi was będę w przyszłości zamęczał - bądźcie gotowi. Jeśli macie jakieś uwagi propozycje, albo chcecie coś wyjaśnić - piszcie. Na pewno odpowiem.

Brak komentarzy: