8 lutego 2010

Magia#1 - wyspiarze


- Hel! przestań się znęcać na tym cholernym ptakiem!! I zrób coś wreszcie, bo nas wystrzelają!.. - wrzask sternika niósł się z chłodnym październikowym wiatrem. Oszalały ze strachu gołąb giął się w żelaznym uścisku szczupłych dłoni, wpatrując się w wywinięte gałki swego oprawcy. - Szałes, szałes monoturnom - szorstkie słowa grzechotały między zębami, ostrze musneło trzymającą gołębia dłoń, krew spłynęła lepką strugą - Horteas, Horteas himanitrus -gołąb szarpnął się po raz ostatni, a stal rozdarła mu podbrzusze. - Zurrrtaaa! - ochrypły głos wzniósł się ponad dziobem okrętu skrywając maszt purpurową mgłą.

Nowy dział, skrzyżowanie przykładowych postaci z przykładowymi czarami - i dalej w temacie wyspiarzy. Właśnie mi się przypomniało, teksty o wikingach były onegdaj łabędzim śpiewem KCtów - mam nadzieję że mi się to nie przytrafi :D


Helgo "Hel" Ptasznik
Człowiek z wysp - mag
Ci: 2; Um: 4.
Si: 9 ; Int: 11; Lekkie rany: 1-5;
Zr: 10; Moc: 13*. Ciężkie rany: 6-9.

Umiejętności:
- walka;
- żeglarstwo;
- czary;
- muzyka;
- zielarstwo;
- leczenie;
- spec. walka mieczem (+4).

Broń:
- miecz jednosieczny +3 (8);
- nóż +1 (6).

Pancerz:
- kaftan kolczy (zb. kolcza- korpus ręce);
- pikowany kaftan (zb. miękka - korpus ręce).

Czary:
- wiatr[13]^;
- lodowa obręcz[13]^;
- mgła[14]^;
- piorun[16].
(^ - opisane dalej)

Majątek: 3 srebrniki i 20 miedziaków w sakwie za pasem.

Ekwipunek: siedmiostrunowa lira z czarnego dębu, baranie futro, koc, drewniana łyżka, kościana igła i przynajmniej jeden żywy gołąb.

Wygląd: Średniego wzrostu szczupły mężczyzna, o złoto bląd czuprynie długich niesfornych loków i takiej brodzie, która z zawsze ogorzałą twarzą i ciemno granatowymi, głęboko osadzonymi oczami nadaje mu szalony wygląd. Włosy zwykle związuje rzemieniem w luźną kitę. Ubiera się jak wszyscy mężczyźni z jego klanu, w barwioną na niebiesko lnianą koszulę i klanowy kilt. Na stopy zakłada sandały zimą przetykając je futrem.

Historia: Usynowiony, przez wioskowego szamana, syn jego zmarłej córki i niewolnika - skrycie obwiniany przez dziadka za śmierć matki. Jego prawdziwy ojciec zginą jak tylko wyszedł na jaw związek jego rodziców. Po śmierci dziadka, którego skrycie kochał, nie czując związku z swym klanem ruszył w świat najmując się na łupieżcze wyprawy gdzie się tylko dało. Ot taki letni wiatr, co to wieje jak mu się spodoba.

Zachowanie: Wesoły, ale mrukliwy - nigdy nie odzywa się pierwszy. Zawsze długo wpatruje się w rozmówcę nim się do niego odezwie. Nie stroni od alkoholu i kobiet które lgną do niego jak pszczoły do miodu.

A teraz czas na zaklęcia
Wiatr [13] (prośba, krew, żywa istota - zwierze).
CzTC:
do 6-ściu godzin.
CzRC:
15 minut.
Wielkość:
2x2m.
OB:
Brak.
Opis:
Po złożeniu ofiary na przestrzeń określoną wielkością czaru (np. żagiel) zaczyna napierać wiatr o sile równej 4k6 punktów, w kierunku wybieranym przez maga i wieje wedle jego woli - nie dłużej niż 6 godzin.
WTT:
Nie
PEC:
Tak
O:
Nie
___________________________________________________________________
Lodowa obręcz [13] (prośba, krew, żywa istota - zwierze)
CzTC: do 6-ściu godzin.
CzRC: 15 minut.
Wielkość:
okrąg o promieniu 4 metrów.
OB:
uwięziona w lodzie osoba doznaje obrażeń od zimna równych 3k6+3 co rundę i ściskana jest z siłą 6+k6.
Opis:
Po złożeniu ofiar w okół miejsca (w promieniu 4 m) wskazanego przez maga woda gwałtownie zamarza zamykając w tafli lodu wszystko co znajduje się w wewnątrz (wytrzymałość lodu równa sile ściskania 6+k6).
WTT:
Nie
PEC:
Nie
O:
Nie
___________________________________________________________

Mgła[14] (prośba, krew, żywa istota - zwierze)
CzTC: do 6 godzin.
CzRC: 15 minut.
Wielkość: sfera o promieniu 4 metrów.
OB: brak
Opis: Po złożeniu ofiar w okół miejsca wskazanego przez maga powstaje sfera mgły, (-5 do testu przepatrywania.
WTT: Nie
PEC: Nie
O: Nie.

Brak komentarzy: