8 czerwca 2009

Wytrychy#1 - Wróżenie

W mrocznej ciszy rozgrzanej słońcem lepianki wąskie kosmyki dymu kreśliły w powietrzu fantazyjne kształty. Mieszające się zapachy ziół i kadzidła dławiły oddech skulonego pod ścianą rosłego młodzieńca. - Kochaniutki, wielka przyszłość przed tobą, sława, bogactwo, piękne białogłowy. Wszystko to twoje być będzie, jeśli... - Skrzeczący głos brudnej staruchy zawisł nad przegniłą polepom.

Niniejszym zaczynam nowy cykl (całkiem jakbym jakiś skończył :D). Tym razem będzie to działka o prowadzeniu - czyli jak się po Ścieżce prowadzić. Coś dla MG i PG - BG właściwie też a i BNi też coś dla siebie znajdą.

Wytrychy - tę etykietkę przykleję wszelkim czynnością/umiejętnością, które nie pozostawiają graczy biernymi. Słowem, jeśli istnieje jakaś szansa na namieszanie w narracji MG, poza standardem, to będzie to wytrych.

Pierwszym, który zajmie nam czas będzie wróżenie. Dlatych co nie znają Ścieżki - wiem sporo ich, ale to się zmieni ( obiecuję :P) - jest taka umiejętność, której wykonywanie nie wymaga jej znajomości (nawet jej nie posiadając możesz wróżyć) . Polega ona właśnie na tym co zwykle kryje się pod jej mianem - na odgadywaniu przyszłości.
Ale jak to wykorzystać w grze?
No właśnie zawsze gdy najdzie was (graczy) ochota, a wasze postacie znajdą chwilkę wolnego czasu (MG określi kierując się własnym rozumem czas potrzebny na daną metodę wróżenia) mogą zająć się wróżeniem.
Jeżeli stosowny test zakończy się sukcesem, wówczas MG będzie zmuszony zajrzeć w swe notatki (zakładam, że jakiś szkielet przygody posiada) i zdradzić skrawek czyhającej na bohaterów przyszłości.

Jej wizja zależy oczywiście od osiągniętego w teście efektu i tak:
- jeśli bohater uzyskał podwójny efekt (wyrzucił na kostce jedynkę) - wizja będzie bardzo konkretna (wróż będzie mógł rozpoznać osoby i miejsca - dodatkowy test?) lub zdecydowanie pewna (MG będzie się musiał wysilić, by tak się właśnie stało) - oczywiście nie w 100% ale blisko,
- jeżeli powiększony efekt (wynik w pierwszej połowie ST) da wizję odpowiednio mniej wyraźną/konkretną (tak na 60-50%),
- efekt normalny (wynik rzutu mieszczący się w drugiej połowie ST) oznacza mało wyraźną i mało konkretną wizje prawdziwą (MG może, ale nie musi pokazać mające nastąpić sceny, ale nie powinien kłamać - czy one faktycznie nastąpią zależy również od graczy),
- nie zdanie testu (efekt pomniejszony) pozwala MG przemycić nie prawdziwe poszlaki, niemniej bohater wiedzieć powinien, że coś może być nie tak,
- gdy nastąpi porażka (wynik rzutu równy 20) pozwoli MG przekonać bohatera do zupełnie fałszywej wizji.

No właśnie fałszywa wizja, to rewers tej monety, jeśli do tego dojdzie to MG może doliczyć w zdarzeniach powiązanych z wizją karne modyfikatory. Na przykład, gdy drużynowy wróż wyrokował spotkanie pięknej nieznajomej bagnie, a zamiast dziewczyny bohaterowie stają się celem ataku potwora. Naturalną rzeczą będzie, iż będą oni w pewien sposób zaskoczeni.

To tyle na dzisiaj - mam nadzieję, że wytrychy się przydadzą.
PS. Korekta Ścieżki zakończona - tekst odesłałem do ponownego składu :D

Brak komentarzy: