17 czerwca 2009

Wschodnia Derda - mapa polityczna

- Za miesiąc przekroczysz Nigedę, małymi zagonami niepokojąc przygraniczne strażnice. Tymczasem my z głównymi siłami przeprawimy się w górze rzeki i ruszymy ku Domian.
- Na chwałę Kryształu!!!
- Na chwałę...

Poraz któryś tam z kolei przeczytałem recenzję Magnesa z Wieży (ale to brzmi imć Magnes z Wieży :D) - nie powiem podziałało inspirująco.
I... Specjalnie dla imć Magnesa z Wieży postanowiłem zrobić tę mapę polityczną Wschodniej Derdy, a nuż komuś się przyda.



Kolorem brunatnym na południu oznaczyłem księstwo Buldrog. Na pónoc od niego kolorem błękitnym oznaczyłem księstwo Domian i czerwonym księstwo Notenberg. Pomarańczowy obszar nad nimi to Werg a niebieski Morite. Zielonym odmalowałem Aristite, żółtym zaś Lutte.
Na zachód od księstw w Wielkiej Puszczy jasno zielony to Wschodnia Liga elfów, żółty to Południowa, ciemno zielony to Północna. Brunatno zielny kolor to państwo Mug-Zu, a brązowy to księstwo czarnych elfów Kal-Ezg. Fioletowym kolorem odznaczyłem tereny wierne Cesarzowi Krasnoludów.
Kolor purpurowy na Wyspach Kresu oznacza Wyspiarzy.

Gwoli wyjaśnienia tereny nie pokryte żadną barwą są albo nie zamieszkałe albo ich mieszkańcy nie tworzą większych organizmów państwowych. Taki przypadek mamy na północy Wielkiej Puszczy gdzie rozsiane na tym obszarze plemiona orków nie prowadzą wspólnej polityki, dlatego nie grają większej roli w Wielkiej Grze.

Jak pewnie zauważyliście nie ma ściśle określonych granic. Bo i być nie może skoro niema na Derdzie dokładnych map. Jest to także zgodne z tym, co wcześniej pisałem na temat map.

8 komentarzy:

Ojciec Kanonik pisze...

Kurcze, niezłe to. Rzadko się zdarzają mapy naśladujące te wszystkie fajne myki z normalnych atlasów. :) Teraz jeszcze mapa demograficzna, mapa z surowcami naturalnymi, etc. :)

Jagmin pisze...

Tak w ogóle to bardzo dobrze by było zamieścić wszystko to co wygląda mało estetycznie na formacie A5 w postaci plików do ściągnięcia. Może w formie takiego atlasu czy coś w tym stylu.

Nimsarn pisze...

Ociec nie kpij - chwila pracy z areografem w Gimpie - nic wielkiego.

Jag nie barzo cię zrozumiałem z tym "mało estetycznie" - mógłbyś wyjaśnić?

Jagmin pisze...

No nie oszukujmy się, na formacie A5 mapy zbyt wyraźniej nie zrobisz. No chyba, że dołączysz większego formatu złożoną do podręcznika.

Nimsarn pisze...

Aha " ja kudłaty durnowaty, nie wiedziałem co to..." ;)

Szabel pisze...

Atlas Ścieżki? To może jeszcze mapka Domian? I karta w osobnym pliku? I zbiór najważniejszych tabelek na 2-3 stronach? I mini karta postaci dla mięsa armatniego (A6, tzn. 4 na kartce A4)?

Thronaar pisze...

Ładna i prosta mapka. Trochę krytyki czasem daje małego kopa do pracy.

Nimsarn pisze...

No działa inspirująco - ból od zawsze towarzyszy człowiekowi :D
Dzięki Thonaar:D