5 lutego 2009

Zmiany Jaga

Właściwie powinienen już przywyknąć do opóźnień, ale mimo wszystko za każdym razem jak coś wali się w poprzeg Ścieżki w duchu zawsze przeklinam dlaczego sam nie mam czasu i zdolności doprowadzić sprawę do końca. (Bez urazy Jag tak tylko sobie marudzę - niema w tym twej winy)

No, ale nie, o tym...

W trakcie składu Ścieżki wyżej wymienionemu Jagminowi nasunęło się kilka mniej lub bardziej ciekawych pomysłów.
Głównie dotyczyły one procesu tworzenia postaci a tak w szczególe ustalaniu wielkości cech.
I tak, jak pamiętają ci co mieli wcześniejsze wersje Ścieżki w łapkach, chcąc grać ludźmi mieliście przed sobą wybór Forda - "możecie wybrać kolor jaki tylko chcecie, byle by był czarny". Chodzi dokładnie o cechy pierwotne - które ludzie zawsze mieli je na poziomie 3.
Jag postanowił to zmienić i o dziwo przyklasnąłem mu.
Teraz grający ludźmi mogą wybrać, czy być bardziej intelygentem (jak mawiano w pewnej rozgłośni), czy mięć więcej w barach.
W skrócie od interwencji Jaga ludzie mogą mieć cechę Umysł na poziomie 4!
Oczywiście osoba będąca przyczyną tych zmian posiada szersze spojżenie na sprawę.
Skutkiem czego, orki nie będą już miały Umysłu na 3 poziomie a elfy Ciała na takim - coś, za coś.
Suma summarum zmiany mi się spodobały - bardziej zrównoważyły wybór, pozostawiając każdej rasie po dwie opcje.

Druga zmiana proponowana przez twórcę Tekronicum dotyczyła sposobu ustalania cech głównych - Siły i Mocy. Jest to tzw. pasywna para cech w przeciwieństwie do Zręczności i Inteligencji.
Proponował on mianowicie by owe cechy pasywne bardziej uzależnić od cech pierwotnych (jak nie będę zdradzał). Co ma zaowocować większym zróżnicowaniem cech. Sprawa mi się nie podobała gdyż kłucił się z moją zasadą równouprawnienia cech.
Ale jako że jestem osobą która (nie mówcie nikomu) nie umie odmawiać, i ten wariant będziecie mogli zobaczyć w Ścieżce. Co prawda tylko jako wariant - czy znajdzie uznanie zależy od was.

Kurcze jaki ja układny jestem, aż sam siebie zadziwiam.

2 komentarze:

Jagmin pisze...

Przyznaj się, nudziło ci się? To była luźna dyskusja a nie coś co powinno się znaleźć w podręczniku. Nawet jako opcja.

BTW. Wiesz, że jesteś Indianinem wg dyskusji prowadzonej na Autorskich. :P

Nimsarn pisze...

Jasne, że mi się nudziło - mały zasnął i miałem chwilkę dla siebie :P
A tak po za tym mój blog w porównaniu co do poniektórych taki trochę zaniedbany się wydał :D

Ja indianinem?!
"Ależ wodzu. - Co wodzu?"