7 maja 2008

Bestiariusz

Dziś w krótki słowy bestii spisanie...

Dodatek ten został spisany już w drugiej połowie 2005 roku. Niestety na skutek opóźnień korektorskich do tej pory nie ujrzał światła dziennego (co mam nadzieję kiedyś nastąpi).
Jak sugeruje tytuł jest to spis niektórych, żeby nie powiedzieć wybranych zwierząt i potworów świata Ścieżki. Łącznie zawiera on opis 42 bestii, których niestety nie udało mi się z ilustrować. Opisy zawierają wygląd potwora jej/jego zwyczaje (także godowe), dietę i statystyki.
Z pośród opisanych na szczególną uwagę zasługują Odmieńcy i Nieumali.
Pod mianem tych pierwszych ukrywają się "ułomne" dzieci Duchów Żywiołów. Czytelnicy (nie śmie mówić gracze) pewnie pamiętają, iż z związku tych pradawnych potęg z śmiertelnymi rodzi się potomstwo dwojakiego rodzaju. Jednych możemy nazwać "bohaterami", innych no właśnie "odmieńcami". Ich rodzaje (których w dodatku zawarłem pięć - jako przykłady), zachowanie i stosunek do innych humanoidów są problemem wielce złożonym a co za tym idzie wielce ciekawym. Po krotce czytelnicy odkryją w Odmieńcach odpowiedniki humanoidalnych potworów z innych systemów. Tak, więc mamy tu trolle, ogry, syreny itp. stworzenia.
Ciekawi również wydadzą się zapewne znani z innych systemów Nieumarli, których pochodzenie na Derdzie pewnie zaskoczy nie jednego z was. W dodatku wyróżniłem trzy ich rodzaje, gwoli przykładu.
Na koniec do spisu potworów przydałem jeszcze trzy dodatki o ogólnym charakterze.
Pierwszy wyjaśniający rolę i genezę mieszańców na Derdzie - tak, nie mylicie się, tu znajdziecie wyjaśnienia jak wyglądają półelfy, półorki itp.;
Drugi będący próbą ujęcia w ramy mechaniki zjawiska walki wieloma orężami;
I trzeci, w którym zapoznacie się ze sposobem tworzenia magicznych przedmiotów przy pomocy Magii Pustki albo, jak kto woli Magii Bytów.

Na dzisiaj wystarczy...

Mam nadzieję, choć wśród niektórych z was wzbudziłem apetyt na Ścieżkę.
Następnym razem, kontynuując cykl opisów nie opublikowanych jeszcze dzieł, podejmę się próby przybliżenia wam następnego dodatku Geografii.

Brak komentarzy: